ویدیو خلاصه بازی النصر و الوحده عربستان| آتش بازی رونالدو و یاران نتیجه و ویدیو خلاصه بازی اینترمیلان و ساسولو| اولین شکست قهرمان! حرف اوسمار در پرسپولیس خریدار ندارد بیرانوند همچنان احتیاط می کند طالقانی: کشتی خراسان باید اصلاح و ترمیم شود نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی آرسنال و بورنموث در لیگ انگلیس | توپچی‌ها منتظر لغزش سیتی جریمه سنگین کمیته انضباطی برای هوادار خاطی سپاهان پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز در لالیگا (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین دستور وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال برای بررسی توهین به بانوان در ورزشگاه‌ها مالک باشگاه نساجی برای شکست پرسپولیس پاداش ویژه تعیین کرد نساجی، حریف مورد علاقه پرسپولیس! سردار را نه رم می‌خواهد نه لورکوزن | مقصد بعدی آزمون کجاست؟ تاریخ و ساعت بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | کلوپ به دنبال اعاده حیثیت بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان
سرخط خبرها

آویژه با مربی صرب در لیگ برتر بسکتبال| مأموریت سخت نبوژا

  • کد خبر: ۷۹۵۳۸
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
آویژه با مربی صرب در لیگ برتر بسکتبال| مأموریت سخت نبوژا
سرمربی صربستانی جدید آویژه این روز‌ها سخت مشغول آماده‌سازی تیمش برای حضور در لیگ‌برتر بسکتبال است.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ آسمان‌خراش صربستانی رفت و به‌جای او صربستانی دیگری با مو‌های تراشیده و قامتی افراشته این روز‌ها پایش به بسکتبال مشهد باز شده است؛ مردی که در تیم بسکتبال آویژه‌صنعت پارسای مشهد جانشین سرجان ایوانویچ شده و قرار است در لیگ‌برتر بسکتبال پیش‌رو، نماینده استان را هدایت کند. صربستانی پست ۵ در دوران بازی، قراردادی یک‌ساله با آویژه بسته و امیدوار است با عملکرد درخشان همچون هم‌وطنش چندسالی در مشهد ماندگار شود.

 

نبوژا کنژویچ که سابقه مربیگری در صربستان، لیبی و مراکش را در کارنامه دارد، با بسکتبال ایران بیگانه نیست و پیش از این تجربه حضور در باشگاه بزرگ مهرام تهران را داشته است. مربی صربستانی این روز‌ها سخت درحال آماده‌سازی تیمش برای حضوری قدرتمند در لیگ‌برتر پیش‌روست. نبوژا پیش از یکی از تمرینات آویژه در گفتگو با شهرآراورزشی در خانه بسکتبال مشهد از اهداف کوتاه و بلندمدتش در این تیم مشهدی می‌گوید؛ از آرزوی فتح بهترین سکو در لیگ‌برتر تا برنامه‌هایش برای آینده این باشگاه.

از حضورتان در ایران شروع کنیم. چه شد که به مشهد آمدید و هدایت تیم بسکتبال آویژه‌صنعت پارسا را به‌عهده گرفتید؟

من قبلا در باشگاه مهرام تهران کار کردم و همه‌چیز درباره بسکتبال ایران را به‌دست آوردم. آن زمان که در ایران بودم، اولین شهری که در داخل ایران مسافرت کردم، مشهد بود. می‌دانستم مشهد بازیکن زیادی به تیم‌ملی ایران داده و بسکتبال در این شهر خیلی ریشه‌دار است.

رفاقتتان با سرجان، سرمربی پیشین آویژه، تأثیری در پذیرش پیشنهاد تیم مشهدی داشت؟

همین‌طور است. من با سرجان ایوانویچ، مربی قبلی پارسا، دوستی دارم و زمانی که در مشهد کار می‌کرد، ما دائم باهم صحبت می‌کردیم. برای من آمدن به مشهد موضوع خیلی جدیدی نبود. من فکر می‌کنم شهر مشهد و بسکتبالش امکان رشد در بسکتبال ایران را دارد و این مهم‌ترین دلیل و انگیزه من برای حضور در مشهد است.

به جمله عواملی اشاره کردید که انگیزه شما برای حضور در تیم پارسا بود. حالا چه برنامه‌ای برای فصل پیش‌رو در این تیم دارید؟

هدف اصلی من این است که این تیم را به بهترین جایگاه ممکن برسانم. اگر این را انجام بدهیم، می‌توانیم توقع بازی‌های خیلی خوب و فصلی عالی را داشته باشیم. ما تازه کارمان را شروع کرده‌ایم و اکنون روی بدن‌سازی، دفاع، حمله و قوانینمان صحبت می‌کنیم. من نمی‌خواهم خیلی جلوتر را نگاه کنم. برای من مهم‌ترین موضوع تمرین بعدی‌مان است. اگر این کار را انجام بدهیم، می‌توانیم به اهدافمان برسیم.

آویژه تیمی است که از بازیکنان بومی و جوان زیادی در ترکیبش بهره می‌برد. آیا فکر می‌کنید این تیم جوان می‌تواند در لیگ‌برترمان به جایگاهی بهتر از آنچه در سال‌های گذشته بوده است، برسد یا اینکه مدیران از شما تثبیت حضور در لیگ را خواسته‌اند؟

کار اصلی ما این است که این موضوع‌ها را موازی دنبال کنیم. این نیست که فقط دنبال نتیجه باشیم؛ باید هم‌زمان به فکر ساختن تیمی برای آینده هم باشیم. با بازیکنانی قرارداد بستیم که ظرفیت خیلی خوبی دارند، اما به همان میزان هم نیاز است که روی آن‌ها کار شود. آن‌ها باید صبر کنند، خیلی خوب تلاش کنند و منتظر شانسشان برای حضور در زمین باشند. اگر به بازیکنانم قبل از اینکه به پختگی لازم برای حضور در زمین برسند، این شانس را بدهم که بازی کنند، درواقع فرصت استفاده‌شان را سوزانده‌ام. این نقطه حساس کار ماست.

تجربه کار با تیم‌هایی را داشته‌اید که بازیکنان جوان زیاد دارند و ستاره آن‌چنانی هم در اختیار ندارند؟

من عمدتا در دوران مربیگری‌ام با تیم‌هایی کار کرده‌ام که بازیکنان جوان زیادی داشتند و این چالش خیلی خوبی برای من است. من دوست دارم ببینم که تیم و بازیکنان جوان چطور رشد می‌کنند، ولی تیم ما درواقع ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه است.

آیا هنوز در پستی به جذب بازیکن در فصل نقل‌وانتقالات احتیاج دارید یا تیمتان را بسته‌اید؟

نقل‌وانتقالات تقریبا برای ما تمام شده است؛ فقط منتظر اضافه‌شدن بازیکنان خارجی‌مان هستیم.

فکر می‌کنم در این مدت شناخت خوبی از باشگاه آویژه‌صنعت پارسا پیدا کرده‌اید. آیا از نظر شما این مجموعه امکانات لازم را برای درخشش در لیگ‌برتر دارد؟

قطعا آویژه با تجربه ۳ سال حضور در لیگ‌برتر وضعیت خوبی دارد. تا الان چیزی که اتفاق افتاده است و من دیدم، این بوده است که مدیران همه تلاششان را کرده‌اند تا بهترین امکانات را برای تیم فراهم کنند.

راضی هستید؟

قطعا. دیدم این باشگاه امکانات خوبی دارد.

به هواداران بسکتبال مشهد قولی می‌دهید؟

زیاد دوست ندارم قول بدهم، ولی قول می‌دهم سخت تلاش کنیم و بهترین عملکردمان را ارائه کنیم. همان‌طور که گفتم، هدف اصلی ما این است که در شروع فصل بهترین عملکردمان را نمایش دهیم و هر بازی بهتر شویم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->